Silvan styrker sit netværk til fremtidens shopping-oplevelse
Læsetid: 7 minutter.
Silvan styrker sit netværk til fremtidens shopping-oplevelse ved at samle det hele hos GlobalConnect
Den danske byggemarkedskæde Silvan har samlet alt, der relaterer sig til netværk, i GlobalConnect.
Den nye sammenhængende one stop-løsning betyder høj hastighed på alle Silvans lokationer, sikker drift og nye digitale forretningsmuligheder – alt sammen i et enkelt kontaktpunkt.
”Før havde vi flere forskellige leverandører på vores netværk, fiberforbindelser og på overvågning af netværket, og så skulle vi i øvrigt selv finde en elektriker, hvis noget skulle ordnes i en af butikkerne. Nu skal vi bare huske ét telefonnummer,” siger Lars Knudsen, der er Head of IT i Silvan.
Den danske byggemarkedskæde har valgt at samle hele sit netværk hos GlobalConnect, hvilket ifølge Lars Knudsen er ”en kæmpestor positiv forandring”.
Silvan havde ellers besluttet sig for en anden udbyder til specifikt at opdatere kædens lokale netværk. Men så bankede GlobalConnect på døren med en ny alt i én-løsning, der på få minutter overbeviste Lars Knudsen og kollegerne.
”Jeg har ikke før set, at én leverandør kan tilbyde hele den pakke,” lyder det fra Silvans øverste it-ansvarlige.
Én sammenhængende netværksløsning
Hvad der for en virksomhed før kunne kræve en række forskellige leverandører, services, portaler, hardware, prisaftaler og interne og eksterne specialister findes nu i én sammenhængende netværksløsning, som GlobalConnect er ene om at kunne tilbyde sine kunder i Norden.
Den løsning, Silvan nu får implementeret, hedder SmartConnect og er målrettet større virksomheder med typisk flere lokationer.
For et fast månedligt beløb og uden en indledende investering får man en komplet managed netværksløsning, der er lynhurtig og til at regne med, med bare ét samlet kontaktpunkt, og hvor sikkerheden er i højsædet fra start til slut.
Fremover vil al Silvans datatrafik, både på den lokale (LAN) og den eksterne (WAN) forbindelse, dermed bevæge sig hurtigt, sikkert og gnidningsfrit gennem GlobalConnects fiberinfrastruktur.
”For en kæde som Silvan er netværket blevet lige så kritisk som kasseapparatet, fordi meget af handlen i dag foregår over nettet, og fordi kasseapparaterne skal tale sammen med vores lager og hjemmesiden. Det er sindssygt vigtigt, at det kører,” siger Lars Knudsen fra Silvan.
”Nu er vi sikre på, at vi altid har den seneste teknologi, og at vores netværk bliver overvåget tæt, og problemer løst hurtigt. Samlet set er det et rigtig stærkt fundament for, at vi i endnu højere grad kan udnytte de digitale muligheder for både medarbejdere og kunder,” siger Silvans øverste it-ansvarlige.
En partner, ikke en leverandør
Beslutningen om at outsource hele netværket til GlobalConnect giver rigtig god mening for Silvan. Her har man nemlig valgt at have en slank it-organisation uden ressourcer dedikeret til den krævende opgave, det kan være at drifte en stor virksomheds netværk.
Hvor en fejlmelding på hovedkvarteret i Brabrand eller i et af de 43 byggemarkeder hidtil ville aktivere it-afdelingen, kan Lars Knudsen og hans kolleger nu trygt fokusere på andre opgaver.
”Hidtil har mit team skulle stå for at diagnosticere og involvere den eller de rette leverandører, hvis der opstod et teknisk problem i en af butikkerne. Nu kan den enkelte butik tage direkte kontakt til GlobalConnect, uanset tidspunkt. De har overblikket over hele netværket, lokaliserer hurtigt fejlen og løser problemet,” siger han.
”GlobalConnect bliver dermed vores forlængede arm og mere en samarbejdspartner, der påtager sig det fulde ansvar, end en leverandør. Jeg er meget glad for samarbejdet indtil videre,” siger Lars Knudsen fra Silvan.
***
Silvans fire største fordele ved SmartConnect:
- Høj hastighed og driftssikkerhed på hver kvadratmeter i alle butikker
- Alle dele af netværket samt drift, opdatering og overvågning samlet ét sted med ét kontaktpunkt
- Proaktiv overvågning og udbedring af driftskritiske problemer på netværket 24/7
- Styrker butikkerne til at håndtere en mere digitaliseret fremtid.
Den tekniske løsning:
- Lokalt netværk (Managed LAN) i alle Silvans 43 butikker og hovedkvarteret
- 100 Mbit fiber til alle butikker
- 4G-backup til alle butikker
- 1Gbit fuld redundans til hovedkvarteret
- Hele løsningen er managed, med en fast månedlig betaling uden opstartsinvestering