– Er du bedre til virksomhedsdrift end netværksdrift?

Læsetid: 10 minutter.

Er du bedre til virksomhedsdrift end netværksdrift?

De fleste virksomhedsledere har bedre styr på virksomhedsdriften end på IT-netværksdriften. Ved at overdrage ansvaret for netværksdriften til en professionel partner får du mere tid, højere sikkerhed, lavere IT-udgifter og nogen at ringe til, hvis der opstår et problem.
Højere krav til sikkerhed og ‘alway on’ digital tilstedeværelse lægger et stort ansvar på de IT-ansvarlige i små og mellemstore virksomheder. Mange har ikke en egentlig IT-afdeling, men har bare udpeget en person, som er “god til det med computere”. Det er risikabelt. Rigtig mange virksomheder bliver dagligt udsat for cyberangreb, og nedetid  på digitale tjenester kan få store økonomiske konsekvenser. Hvis I vil være konkurrencedygtige på markedet, skal I tage sikkerhed og tilgengægelighed meget alvorligt.

 

Hvem tager det fulde ansvar?

Det er et stort arbejde at opretholde en god IT-infrastruktur. Især hvis I, som de fleste, har flere leverandører af fx internet, trådløst netværk, backup-forbindelse, firewall og andet netværksudstyr. Hvis der opstår en fejl, skal I selv finde ud af, hvor problemet ligger. Når du har mange leverandører, er det ofte svært at få nogen til at tage det fulde ansvar. Derfor kan I hurtigt selv ende som fejlsøgningsdetektiver og som mellemled for tekniske problemstillinger, der ligger langt ud over jeres egne IT-kompetencer og interesser. De fleste vil nok hellere optimere på kundetilfredshed og produkter end bruge halve arbejdsdage på at finde ud af, hvad der er galt med wifi’en.

 

Drømmescenariet

Forestil dig, at der opstår et problem med IT-netværket, som har en direkte indvirkning på din indtjening: Din webbutik er pludselig nede, eller dit bookingsystem er utilgængeligt, så du går glip af vigtig omsætning. Eller dit økonomisystem kører langsommere end normalt, så de ansatte ikke kan nå at løse deres arbejdsopgaver. Panikken begynder at melde sig, når ingen på kontoret kan finde ud af, hvor fejlen ligger, eller hvordan problemet skal løses.

Drømmescenariet: I stedet for at ringe rundt til alle leverandørerne for at finde fejlen, har du ét nummer til én support, som kan hjælpe med alt, der har med internet og netværk at gøre. Et nummer, som er bemandet døgnet rundt, hele året. Også juleaften. Det lyder nemt, ik? Og meget mere trygt.

 

Helt sikkert. Helt enkelt

Tjenesten SmartFiber fra GlobalConnect gør alt ved netværksdriften meget enklere, eftersom I får alle tjenester fra én leverandør. Det giver mindre stress, hvis noget går galt – og desuden mindre risiko for, at noget faktisk går galt. Vi overvåger nemlig vores netværk og tjenester døgnet rundt og får omgående besked i tilfælde af fejl.

Hvis I mister internetforbindelsen, slår backup-forbindelsen automatisk over på 4G-nettet og sikrer, at jeres virksomhedskritiske systemer bliver ved med at virke. Hvis I ringer til vores support, kan I få at vide, om fejlen skyldes noget kritisk, fx et muligt cyberangreb eller overbelastning på grund af øget trafik på serveren. Og så hjælper vi selvfølgelig med at problemerne, uanset hvad grunden er.

SmartFiber er især en god løsning til mindre og mellemstore virksomheder og  inkluderer alt det der skal til for at drive et moderne netværk: Lynhurtig fiberforbindelse, trådløst netværk, gæstenetværk, backup-forbindelse, sikker sammenkobling af lokalkontorer og automatisk opdateret firewall. I får ét kontaktpunkt, én faktura og mere tid til at passe forretningen, fordi vi sikrer et trygt og stabilt netværk, og en internetforbindelse, der bare virker. Helt sikkert. Helt enkelt.